اصول نگهداری تلویزیون سونی ( پروجکشن سونی )

پروجکشن سونی ، افزایش طول عمر دستگاه

پروجکشن سونی

پروجکشن سونی ، کنترل دما

در بخش تعمیر تلویزیون ال سی دی پروجکشن سونی سعی کردیم تمام نکاتی را که در هنگام تعمیر تلویزیون به آن نیاز دارید را ارائه دهیم. در این مقاله بر آنیم تا به نکاتی اشاره کنیم که باعث افزایش طول عمر تلویزیون شما می شود. نکاتی که به عقیده بیشتر متخصصین تعمیرات تلویزیون در صورت رعایت ، حداقل ۵۰ درصد به طول عمر مفید تلویزیون شما اضافه خواهد کرد.
قطعاتی که در حین کار گرمای بیشتری تولیدمی کنند زودتر مستهلک می شوند و بیشتر در معرض خرابی قرار دارند ، این جمله را به عنوان یک اصل فیزیکی و قانون نانوشته تعمیرات به یاد داشته باشید. تلویزیونهای ال سی دی پروجکشن هم به دلیل گرمای زیادی که مخصوصا در بخش لامپ زنون UHP دستگاه تولید می کنند نمونه خوبی برای این اصل هستند و برای جلوگیری از این استهلاک بهترین راه کم کردن این گرما و دفع بیشتر گرمای تولید شده است.

برای تولید گرمای کمتر می توانید در منوی تنظیمات گزینه ENERGY SAVING  را روشن کنید و تا حد امکان آن را در حالت فعالتر به کار بگیرید و برای دفع بیشتر گرمای تولید شده تلویزیون را در فاصله مناسبی از دیوار قرار دهید.

پروجکشن سونی

 

 

 

در بیشتر تلویزیونهای ال سی دی پروجکشن امکان آن هست که سرعت فن های خنک کننده را کنترل کنید ، در هنگام استفاده های طولانی و یا در دمای بیشتر محیط درجه کار را روی HIGH قرار دهید تا گرمای بیشتری دفع شود. تلویزیون را در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خاموش کنید تا کلیه قطعات خنک شوند.

اثر گرد و غبار

گرد و غباری که روی قطعات می نشیند مانند پوششی باعث جلوگیری از خنک شدن قطعات می شود ، با استفاده از قلم موهای نقاشی و جارو برقی این گرد و غبار را در فواصل زمانی ۶ ماه پاک کنید و برای تمیز کردن لامپ ، پس از خاموش کردن دستگاه به مدت حداقل نیم ساعت با احتیاط آن را از دستگاه خارج کرده و پس از غبار روبی مجددا با احتیاط کامل در جای خود قرار دهید.

منبع :رایان

2 دیدگاه دربارهٔ «اصول نگهداری تلویزیون سونی ( پروجکشن سونی )»

  1. کریم برآینده

    سلام من پروچکشن دارم اما نگاتی که اشاره داشتین رعایت کردم اما درهنگام پاک کردن تلق ماننده دستگاه به مرور زمان خط و خش افتاده اینک نیاز به تعویض است لطفأ راهنمائ گنید که از کجا تهیه کنم

    1. سلام و درود
      در زمینه پروجکشن تجربه چندانی نداریم
      این مطلب از وبسایت رایان برگرفته شده است.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا