موریتا ؛ مؤسس امپراطوری سونی 1946

آکیو موریتا مؤسس امپراطوری سونی ۲۶ ژانویه ۱۹۲۱ در شهر ناگویای ژاپن به دنیا آمد. پدر او تاجر موفقی بود که انتظار داشت آکیو، پسر بزرگ خانواده، تجارت‌خانه او را اداره کند؛ اما آکیو مایل نبود شغل پدر را ادامه دهد؛ او به ساخت وسایل الکتریکی علاقمند بود.

سونی
سونی

تحصیلات موریتا

موریتا تحصیلات خود را در دانشگاه Osaka در سال ۱۹۴۴ به پایان رساند. او که رؤیای ساخت گرامافون الکتریکی در سر داشت، رشته فیزیک را انتخاب کرد.

شروع کار سونی

آکیو در جنگ جهانی دوم در دفتر فناوری، افسر نیروی دریایی بود و روی دستگاه‌های حرارت‌یاب و سلاح‌هایی با قابلیت هدف‌گیری در شب، کار می‌کرد. در همین زمان با ماسارو ایبوکا آشنا شد. آکیو موریتا و ماسارو ایبوکا در سال ۱۹۴۶ با ۵۳۰ دلار سرمایه و هشت کارمند، شرکت تعمیر رادیو را به نام Tokyo tsushin kogyo تاسیس کردند.

این شرکت در طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌مخروبه قرار داشت. آکیو و ماسارو ۱۲ سال بعد، نام این شرکت را به سونی تغییر دادند.

ابداعات و اختراعات سونی

سونی
تلویزیون سونی

شرکت سونی در سال ۱۹۵۸ آغاز به کار کرد. سونی توانست با ابداعات و اختراعات خود در دنیای تکنولوژی حرف اول را بزند. برخی از محصولات سونی عبارتند از: ۱. سال ۱۹۵۰ ساخت اولین دستگاه ضبط صوت در ژاپن ۲. سال ۱۹۵۵ اولین رادیوی ترانزیستوری جهان ۳. سال ۱۹۶۶ اولین دستگاه ضبط‌کننده صدا بر نوار کاست ۴. سال ۱۹۶۸ اولین تلویزیون رنگی ۵. سال ۱۹۷۱ دستگاه پخش‌کننده کاست ویدیویی (این دستگاه نوار کاست رنگی و ویدیویی را به نمایش می‌گذاشت) ۶. سال ۱۹۷۹ ساخت اولین نسل واکمن. آکیو موریتا در سال ۱۹۵۳ سفرهای خود را به اروپا و آمریکا آغاز کرد و در سال ۱۹۶۰ دفتری در آمریکا تاسیس کرد. شرکت سونی تا به امروز محصولات بسیاری از جمله دیسک فشرده نوارهای ویدیویی بتاماکس، پخش استریو، دوربین فیلمبرداری هشت میلیمتری و ده‌ها محصول دیگر را به بازار عرضه کرده است.

 

سونی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا