تعمیر پنل تلویزیون ال سی دی

پیکسل چسبیده

تعمیر پنل تلویزیون
پیکسل چسبیده

در تعمیر پنل تلویزیون پیکسل چسبیده بسیار شایع است.

پیکسل چسبیده یکی از پیکسل هایی است که در صفحه نمایش مانیتور LCD خراب شده است.پیکسل چسبیده شده به صورت نقطه ای به رنگ ثابت است و بدون هیچ هدف همیشگی روشن می ماند.پیکسل های چسبیده بیشتر در زمینه های سیاه و سفید و به صورت تک رنگ آبی ،قرمز،یا سبز یا ترکیبی ازاین رنگ ها مثل زرد و بنفش یا حتی سفید دیده می شود.معولا رنگ های سبز و قرمز یا آبی به صورت تک رنگ به این حالت در می آیند.بعضی از کاربران پیکسل چسبیده را سوخته  تصور می کنند.گاهی ممکن است که یکی از رنگهای داخلی پیکسل خاموش شده باشد و پیکسل سیاه به نظر می رسد.

دو روش نرم افزاری برای تعمیر پنل ال سی دی

۱- سعی کنید نرم افزاره fix pixel یا repair  datume pix را اجرا کنید گاهی اوقات پیکسل های به هم چسبیده با خاموش و روش شدن سریع می توانند تحریک شوند.

۲- اگر پیکسل چسبیده هنوز برقرار شده است،نرم افزار برای چند ساعت باید کار کند.اگر باز هم پاسخ مثبت نبود برای تعمیر پنل تلویزیون ال سی دی پنل ال سی دی باید تعویض شود.البته چند نقطه در تصویر تاثیری در دید تصویر ندارد و معمولا نیازی به تعویض پنل ندارد

پیکسل مردگی

در خیلی از موارد قسمت های وسیعی از پنل دچار سیاه شدگی می شود و می تواند ناشی از ضربه یا فشار به آن نواحی یا حتی در اثر استفاده طولانی مدت از تلویزیون باشد.این نوع لکه ها به پیکسل مردگی شناخته می شوند.

تعمیر پنل تلویزیون
پیکسل مردگی

روش برطرف نمودن پیکسل مردگی

در موارد پیکسل مردگی می توان با یک جسم نرم یا حتی با پشت ناخن انگشت در حالتی که تلویزیون روشن است و با فشار و مالش ملایم روی نقطه پیکسل مرده آن نقاط را محو یا از بین برد.

لازم به ذکر است مدت زمان لازم برای رفع پیکسل مردگی بستگی به مقدار پیکسل هایی دارد که معیوب هستند و این زمان می تواند از نیم ساعت تا چند ساعت متغیر باشد.

منبع:مجاز سیما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا