جایگزینی فناوری QLED به جای OLED در تلویزیون های آینده سامسونگ 

 QLED

qled
تکنولوژی تلویزیون qled

اوایل سال جاری میلادی بود که شنیدیم سامسونگ قصد دارد تولید تلویزیون های OLED خود را از سر بگیرد. اما مدتی بعد کره ای ها به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کردند که فعلاً قصد ندارند سراغ این تکنولوژی بروند، چرا که در حال حاضر بازار کشش قیمت این پنل های گران را ندارد. حالا خبر می رسد که سامسونگ خود را برای جایگزینی تکنولوژی QLED به جای OLED آماده می کند.
پارک دونگ گان (Park Dong-gun) مدیرعامل سامسونگ دیسپلی پیش از این اعلام کرده بود که شرکتش به کار روی توسعه پنل های OLED برای استفاده در تلویزیون های هوشمند ادامه خواهد داد، اما به دلیل گرانی بیش از حد، فعلاً قصد از سرگیری تولید انبوه آنها را ندارد. حالا گزارش هایی منتشر شده مبنی بر این که این زیرشاخه سامسونگ الکترونیکز، قصد دارد علاوه بر ادامه توسعه فناوری کوانتوم-دات (Quantum-Dot) کار بر روی تجاری سازی پنل های QLED را نیز آغاز کند.

نقشه راه دستیابی به تکنولوژی QLED

نقشه راه دستیابی به این هدف تا ماه دیگر تکمیل شده و در میان کارکنان شرکت توزیع خواهد شد. یکی از مقامات ارشد این کمپانی در خصوص دلایل سامسونگ برای کنار گذاشت فناوری OLED می گوید: «به دلیل استفاده از مواد ارگانیک در ساخت پنل های فوق، عمر مفید این محصولات پایین و قیمت تمام شده آنها بیش از حد بالاست.»
قرار است این شرکت تا سه سال آینده تولید تلویزیون های SUHD مجهز به تکنولوژی کوانتوم-دات را ادامه دهد و در این مدت، مراحل تجاری سازی پنل های QLED را نیز به اتمام برساند. بنابراین نباید تا پیش از سال ۲۰۱۹ انتظار تولید محصولاتی مجهز به این فناوری را داشت.

از QLED به عنوان نسل بعدی فناوری نمایشگرها یاد می شود

تلویزیون های QLED بهترین ابزارها برای پخش محتوای HDR خواهند بود.

در این نوع پنل ها، مانند OLED از دیودهای نوری کوانتومی بی نیاز از نور پس زمینه استفاده شده است، با این تفاوت که مواد اولیه سازنده این دیودها غیر ارگانیک بوده و از دوام بیشتری برخوردار هستند. ضمن این که وضوح تصویر و شدت نور در این پنل ها بیشتر از نمونه های OLED است. در آخر نیز باید اضافه کرد که به لطف افزایش کارایی رنگی دیودهای مذکور، تلویزیون های QLED بهترین ابزارها برای پخش محتوای HDR خواهند بود.

منبع:sammobile

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا