پیشینه و چشم انداز کمپانی سامسونگ از سال 1938

کمپانی سامسونگ

گروه سامسونگ در سال 1938 توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. در طول 3 دهه نخست این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته است. گروه سامسونگ در اواخر دهه 1960 وارد عرصه الکترونیک و در اواسط دهه 1970 به صنایع کشتی‌سازی وارد شد.

زمینه های فعالیت سامسونگ

پس از درگذشت لی بیونگ-چول در سال 1987 سامسونگ به چهار گروه مستقل تقسیم شد: گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول. از دهه 1990 سامسونگ فعالیت‌های خود را جهانی کرد که تمرکز اصلی آن را صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیمه رساناها تشکیل می‌دادند.

دفتر مرکزی سامسونگ

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، در سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. در سپتامبر 2015 نیز، دفتر شبیه به مکعب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون ساخته شد. این اقامتگاه 300 میلیون دلاری سامسونگ به قدرت این کمپانی در دره سیلیکون افزوده است. این دفتر با عظمت که 1.1 میلیون فوت مربع (حدوداً 102 هزار متر مربع) مساحت دارد در سن خوزه، کالیفرنیا قرار گرفته و بنا دارد تا بیش از ۲۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد. این سازه عظیم، خانه‌ای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن خواهد شد. شمار کارکنان این گروه در سال2014  نزدیک به 489000 نفر اعلام شد.
چشم‌انداز ترسیم شده برای آینده شرکت عبارت است از:

تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم‌انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.

سامسونگ
دفتر شبیه به مکعب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون
کمپانی سامسونگ
ساختمان مرکزی سامسونگ در سئول

منبع :ویکیپدیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا