مشغله ذهنی کارآفرین وکارافرینان

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کارآفرین
آیا آماده ­اید تا به یک کارآفرین (Entrepreneur) تبدیل شوید؟ می­ خواهید در این مورد بیشتر بدانید؟ تعریف کارآفرینی (Entrepreneurship) چیست؟ کارآفرین کیست؟ اهمیت آن در چه چیزی می­ باشد؟ این ها نمونه­ هایی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق ­تری به معنای کارآفرینی داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کارآفرینی و بررسی آن

 

به این مسئله فکر کنید که 100 سال پیش، یک کارآفرین چه گزینه ­هایی داشت؟ اگر مهارت ساخت و سرمایه­ ای برای خرید چیزی نداشت، دیگر نمی توانست کاری انجام دهد. اما سریع به امروز منتقل شوید. خوب است بدانید که 582 میلیون نفر کارآفرین در جهان وجود دارد. فرصت­ ها را دریابید.
در حالی که تعریف کارافرینی برای چندین دهه ثابت مانده است، اما مطمئنا امکان تبدیل شده به کارآفرین موفق، بسیار سخت شده است. امروز، ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق ­تری به معنای کارآفرینی داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کارآفرینی چیست؟

اقتصاددانان هرگز تعریفی ثابت از “کارآفرین” یا “کارآفرینی” نداشته ­اند، گرچه مفهوم کارآفرینی وجود داشت و قرن ­ها شناخته شده بود، اما اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک این افراد را از مدل­ های رسمی خود کنار گذاشتند؛ آن ها تصور می­ کردند که تعاریف کلی و قدیمی در وصف کارآفرین کاملا منطقی است و جایی برای ریسک پذیری و کشف آن ها باقی نمی­ گذارد. تا اواسط قرن بیستم بود که اقتصاددانان به طور جدی تلاش کردند کارآفرینی را در مدل­ های خود بگنجانند.

سه متفکر برای ورود کارافرینان مهم بودند: جوزف شومپیتر، فرانک نایت و اسرائیل کرزنر. شومپیتر پیشنهاد کرد که کارآفرینان – و نه شرکت ها – مسئول ایجاد چیزهای جدید در جستجوی سود هستند. نایت بر آن ها به عنوان حامل عدم اطمینان متمرکز شد و معتقد بود که این افراد مسئول تعادل و ضمانت ریسک در بازارهای مالی هستند. کرزنر در مورد کارآفرینی به عنوان فرآیندی فکر کرد که منجر به کشف آن شد.
کارآفرینی عبارت است از ایجاد مشاغل و مقیاس­ گذاری برای ایجاد سود. تعریف مدرن­تر کارآفرینی نیز در مورد تحول جهان با حل مشکلات بزرگ است، مانند ایجاد تغییرات اجتماعی یا ایجاد یک محصول ابتکاری که وضعیت موجود زندگی روزمره را به چالش بکشد.
کارافرینی شامل یک کارآفرین است که برای ایجاد تحولی در جهان اقدام می­ کند. در واقع، کارآفرینان تازه کار مشکلی را حل می­ کنند که بسیاری از افراد هر روز با آن دست و پنجه نرم می­ کنند و حتی آن مشکل را ممکن است نبینند. پس ایده ­ای نیست که در ذهن شما باشد و این افراد آن ایده را نتوانند اجرایی کنند. بنابراین، کارآفرینی در مورد اجرای ایده­ هاست. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر درک کنید که کارآفرین چه کسی می ­باشد؟

 

کارآفرین
کارآفرینی

کارآفرین کیست؟

کارآفرین به شخصی گفته می ­شود که با هدف کسب سود، شغلی را راه اندازی کند. این تعریف کارآفرین می­ تواند کمی مبهم باشد، اما دلیل خوبی دارد. یک کارآفرین می­ تواند شخصی باشد که اولین فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کند یا یک فریلنسر تازه کار خود را شروع کند.
کارآفرین کسی است که شغل جانبی را شروع می­ کند و در نهایت می­ تواند یک تجارت تمام وقت و پایدار با کارمندان یا همان فریلنسر را ایجاد کند. اگر ذهنیت کارآفرینی شما در ایجاد یک کسب و کار سودآور متمرکز است، شما در تعریف کارآفرین قرار می­ گیرید.

اما معنای کارآفرین بسیار بیشتر از تجارت یا اشتغالزایی است. کارآفرینان قادرند اولین قدم را برای ساختن جهان به مکانی بهتر برای همه افراد در آن، از جمله خودشان بردارند. آن ها یکی از قدرتمندترین ترانسفورماتورهای جهان هستند. از الون ماسک که مردم را به مریخ منتقل می ­کند تا بیل گیتس و استیو جابز که کامپیوترها را به عنوان بخشی از هر خانوار در می آورد، کارآفرینان جهان را به گونه دیگری تصور می ­کنند. این افراد امکانات و راه حل ­هایی را می­ بینند که افراد متوسط از دیدن آن ها سر باز زده و فقط به مشکلات و موانع توجه می­ کنند.
در واقع، کار آفرین فردی است که با منابع و برنامه‌­ریزی محدود شغلی را شروع و اداره می­ کند و مسئولیت کلیه خطرات و مزایای فعالیت تجاری خود را بر عهده دارد. ایده تجاری، معمولا محصول یا خدمات جدیدی را در بر می­ گیرد تا مدل تجاری موجود. بنابراین، کارافرین فردی است که با ایجاد بیشترین خطرات و کسب بیشترین پاداش، مشاغل جدیدی را ایجاد می­ کند. کار آفرینی معمولا به عنوان یک مبتکر، منبع ایده­ های جدید، کالاها، خدمات و تجارت / یا رویه ­ها محسوب می­ شود.

منبع:وبسایت فینتو

 

درباره ما…

شرکت ما با فعالیت استارت آپی خود به عنوان یک استارتاپ موفق در زمینه برق و الکترونیک توانسته است با جلب نظر موسسات مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ( انکوباتورها ) موفق به دریافت تاییدیه (نامه حمایتی یا letter of support ) شود.

در همین راستا جهت تکمیل تیم خود ، جهت مهاجرت به کانادا در رشته های برق ، الکترونیک ، دیجیتال ، کامپیوتر و سایر رشته های مرتبط با برق و کامپیوتر نیاز به هم تیمی جهت عضویت در این استارتاپ و مهاجرت به کانادا دارد.

افراد واجد شرایط و علاقه مند به مباحث برق و الکترونیک می توانند با پر نمودن این فرم ، شرایط خود را جهت بررسی توسط سر تیم استارت ثبت نمایند.

در صورتی که واجد شرایط باشید با شما تماس گرفته خواهد شد.

آپ
 عضویت در تیم استارتاپ
عضویت در تیم استارتاپ

انتاریو ONTARIO

استان انتاریو قطب اقتصادی کانادا است و بسیاری از مشاغل برق و الکترونیک و کامپیوتر در این ایالت وجود دارند.

ما برای راه اندازی خود با توجه به اینکه از این استان و شهر تورنتو نامه حمایتی داریم لازم هست که استارتاپ حود را نیز به این شهر منتقل نماییم.

کشور کانادا جزو چند کشور اول جهان از لحاظ اقتصاد موفق است و همچنین تبادلات تجاری این کشور با جهان بسیار گسترده است. با توجه به اینکه استارت آپ ما جهت گسترش فعالیت خود نیازمند مسیرهای گسترده با تمام جهان است کشور کانادا و بخصوص ایالت انتاریو و شهر تورنتو گزینه بسیار مناسبی است تا بتوانیم استارتاپ خود را هرچه بیشتر گسترش دهیم و مشتریان بیشتری بتوانند از خدمات این استارتاپ بهره مند شوند.

سهیم شدن اعضا تیم استارتاپ از سهام شرکت

با توجه به اینکه استارتاپ ما در کشور کانادا به عنوان یک شرکت کانادایی ثبت می شود در نتیجه اعضا تیم استارتاپ نیز به عنوان سهامدار این شرکت خواهند بود و طبق قوانین اداره مهاجرت لازم است هر کدام از اعضای تیم حداقل به میزان 10 درصد از سهام شرکت نیز به آنها تعلق داشته باشد.

مهاجرت به کانادا
سهام استارت آپ

از این نظر که هر کدام از اعضای تیم استارت آپ هم به عنوان سهام دار و هم به عنوان کارمند در این شرکت فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است چرا که تعلق سهام یک استارتاپ موفق که در ایران تمام آزمایشهای خود را پس داده است و دارای چند کارمند رسمی نیز است که از حقوق و بیمه و مزایای آن بهره مند هستند می تواند سرمایه گذاری مطمئن و سود دهی برای اعضا باشد و در آینده نیز که این شرکت فعالیت خود را در کانادا آغاز می کند تمام اعضا استارتاپ طبق سهامی که از آن دارند می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا