تکنولوژی جدید تولید ال ای دی ( LED )

( LED ) ال ای دی  و تولید نور سفید

در 250 اُمین گردهمایی شیمیدانان آمریکا، جایزه بهترین طرح به تولید نور سفید LED بدون نیاز به مواد آلی کمیاب، اعطا شد. با پیاده سازی این طرح می توان هزینه های پرداختی برای نور سفید LED را کاهش داد.

ال ای دی
تولید نور سفید توسط تکنولوژی ال ای دی (LED)

کارایی لامپ هایLED

کارایی بالای لامپ های LED می تواند دنیای الکتریسیته را متحول کند و تاثیر بالایی بر روی بازار مصرف می گذارد. اما مشکل تولید و استفاده وسیع از لامپ هایLED، کمبود منابع معدنی تامین کننده برای تولید LED می باشد که باعث بالا بودن قیمت این فناوری هم شده است. اما این طرح جدید محققان دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی آمریکا که در مجمع شیمیدانان آمریکا ACS (مخفف American Chemical Society) از بین 9000 طرح ارائه شده، به عنوان برترین طرح انتخاب شد، این محدودیت ها را برای توسعه و گسترش فناوری چراغ هایLED از میان بر می دارد. در تصویر بالا، در سمت چپ، LED با تکنولوژی جدید را در حالت خاموش و در تصویر سمت راست، در حالت روشن مشاهده می کنید.

کاهش مصرف برق تا 50%

دکتر zhi chao Hu یکی از پژوهشگران این طرح درباره اهمیت این طرح گفت، اگر این طرح پیاده سازی شود و تمام محصولات روشنایی کشور آمریکا به فناوری LED مجهز شوند، می توان مصرف برق این کشور را تا 50% کاهش داد. این پژوهشگر اثبات کرد با جایگزینی هر لامپ رشته ای با لامپ LED می توان سالیانه 700 میلیون دلار، صرفه جویی اقتصادی داشت.

ال ای دی
تلویزیون ال ای دی

وی درباره جزئیات این طرح افزود:

در ساخت LED هایی که هم اکنون استفاده می شوند، برای تولید نور سفید از چیپ های نیمه رسانایی با ترکیب عنصر فسفر، استفاده می شود. فسفر برای تولید نور سفید ، با ماده آلی فوق العاده کمیاب و گران قیمت سریم با ترکیب ایتریم آلومینیوم، ترکیب می شود. در این پروژه، تکنولوژی پایه فسفر هیبرید گسترش یافته است و پژوهشگران توانسته اند با ترکیب مواد آلی زمین، (فراوانی بالا و قابلیت انتشار نور دارند) و فسفر به ترکیب جدیدی برای چیپ های تولید کننده نور سفید در LED دست یافتند.

علاوه بر ابداع صورت گرفته، محققان این طرح توانستند با ایجاد تغییراتی، نور ساطع شده از LED را به نورهای قابل رویت تر توسط چشم انسان تبدیل نمایند. با محاسبات مالی که بر روی این طرح انجام شد، اثبات شد که با ساخت LED هایی با این ترکیب جدید، می توان هزینه تمام شده برای تولید LED را 90% کاهش داد.

منبع ; led professional

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا