تعمیر بک لایت تلویزیون الجی

تعمیر بک لایت (روش تشخیص) :

روش تشخیص تلویزیون بک لایت سوخته در هنگام قطع شدن نور بک لایت تلویزیون در واقع تصویر قطع نمی شود بلکه نوری که باعث دیده شدن تصویر می شود قطع می شود و اگر با وسیله ای مثل چراغ قوه به صفحه نمایش نور تابیده شود تصویر ( البته به صورت خیلی ضعیف ) دیده می شود. در سری LN از تلویزیون های الجی و چند مدل مشابه نور بک لایت بوسیله نوارهایی از لامپهای ال ای دی تولید می شود که با فواصلی حدود ۵C از یکدیگر قرار دارند و صفحه ای که روی آنها قرار می گیرد نور را به گونه ای پخش می کند که این فاصله پر شده و نوری یک دست حاصل می شود.

معمولا این لامپها به دو صورت دچار خرابی می شوند:

تعمیر بک لایت
سوختن ال ای دی بکلایت به دو حالت امکان پذیر است

ال ای دی های بک لایت از داخل اتصال پیدا می کنند که در اصطلاح الکترونیک به این حال SHORT گفته می شود و باعث می شود جریان در مدار همچنان برقرار بوده و بقیه لامپها روشن بماند و در محل خاموشی لکه سیاه داشته باشیم.لامپ از داخل قطع می شود که در اصطلاح الکترونیک به این حالت OPEN گفته می شود و باعث می شود که جریان مدار قطع شود و به علت باز بودن مدار جریان کل لامپها قطع شده و بک لایت به طور کامل قطع شود.

روش های متداول تعمیر بک لایت

روش مادام العمر:

در این روش ابتدا ال ای دی های سوخته و نیم سوز تعویض می شوند سپس روی نوارهای بکلایت زنر های اس ام دی به ازای هر ال ای دی نصب می شود و با این روش از سوختن مجدد بک لایت جلوگیری می شود

روش انجام اصلاحیه:

یکی از روش های مرسوم تعمیر بک لایت استفاده از اصلاحیه روی برد های تغذیه است که با این روش و با ایجاد تغییراتی در برد تغذیه مقدار ولتاژ خروجی از برد تغذیه کاهش می باید در نتیجه احتمال سوختن بکلایت نیز کاهش میابد.

منبع :رایان

مقایسه روش های تعمیر بک لایت:

تعمیر بک لایت
بک لایت مادام العمر

تعمیر بک لایت با استفاده از روش مادام العمر نسبت به روش ایجاد اصلاحیه روی برد تغذیه دارای اطمینان کارکرد بالاتری است همچنین روشنایی بک لایت در حالتی که از روش مادام العمر استفاده شده باشد حالت استاندارد است ولی در مواقعه ای که از اصلاحیه استفاده شده باشد نور بکلایت یا پس زمینه کاهش میابد.

پس اگر تلویزیون شما الجی است و تصویر ان پس از آنکه لوگوی الجی نمایش داده می شود قطع می شود ولی صدا به طور طبیعی پخش می شود یکی از احتمالات اصلی خرابی در بخش بک لایت تلویزیون شماست .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا