برنامه استارت آپ ویزا کانادا start-up visa Canada (بروزرسانی : سه شنبه مورخ 26 دی ماه 1402)

کانادا و مهاجرت

(ما یک استارتاپ واقعی هستیم در مسیر مهاجرت به کانادا و این اطلاعات نیز محصول سالها فعالیت و تدارک جهت مهاجرت به عنوان یک استارتاپ به کانادا تقدیم شما می شود ؛ ما موسسه مهاجرتی نیستیم و یا وکیل مهاجرتی یا هر عنوانی دیگر در زمینه 1تجارت ویزای استارتاپ هم فعالیت نداریم.)

تیم استارتاپ ما سالهاست که فعالیت خود را بصورت آنلاین و عرضه قطعات الکترنیک به سراسر ایران آغاز نموده است و هزاران مشتری فعال در پهنه ی وسیع ایران زمین دارد.ما در بطن کار و بهبوهه ی تعمیرات وسایل و تجهیزات برقی و الکترونیکی متوجه شدیم بسیاری از تجهیزات و دستگاهای برقی و الکترونیکی بخاطر اینکه قطعه ی آنها در باز موجود نیست و تعمیرکاران براحتی نمی توانستند قطعات الکترنیک مورد نیاز خود را جهت تعمیرات تجهیزات برقی و الکترونیکی بیابند از تعمیر آنها خودداری و یا منصرف می شوند بر همین اساس تصمیم گرفتیم یک انبار قطعات الکترونیک راه اندازی کنیم و هر آنچه قطعه ی الکترونیکی که تعمیرکاران نیاز داشته باشند بتوانند در این انبار بیابند و بصورت آنلاین سفارش دهند.در صورت تمایل به مورد ارزیابی گرفتن جهت عضویت در تیم استارتاپ ما و مهاجرت به کانادا می توایند اینجا را کلیک نمایید.

می توان گفت کشور کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشور های جهان است که با ارایه برنامه های متنوع ، برای بسیاری از مشاغل و رشته های دانشگاهی زمینه ی مهاجرت به خود را فراهم نموده است.

اما همانطور که عنوان شد در کنار ارائه برنامه های متنوع ؛ در نتیجه تسهیلات و امکاناتی نیز جهت سهولت و رفاه مهاجرین تدارک دیده است و همین نقطه قوت باعث تقاضای بسیار زیاد برای مهاجرت به این کشور شده است.

تقاضای بالا به نوبه خود موجب افزایش رقابت در بین متقاضیان مهاجرت شده است و خود این رقابت امتیاز مثبتی برای کشور کانادا محسوب می شود چرا که تقاضای بیشتر یعنی امکان انتخاب بیشتر در بین متقاضیان و در نتیجه افزایش کیفیت در سطح تحصیلات و استعداد های ناب ، از عمده امتیازات منتخبینی است که موفق به اخذ ویزا ، برای کشور کانادا می شوند.

استارتاپ چیست؟

چیزی که از ویکی پدیا میتوان به عنوان مفهوم و معنی استارتاپ دریافت کرد کلماتی مانند «شرکت نوپا» یا «شرکت نوآفرین» است.

استارتاپ یا استارت آپ به شرکت یا کسب و کاری گفته می شود که معمولا به تازگی و در نتیجه کارآفرینی یک یا چند فرد ایجاد شده است.چنین مجموعه هایی معمولا رشد سریعی دارند و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل می‌گیرند.

در کنار رشد سریعی که استارتاپ ها دارند ؛

آغازی همراه با عدم قطعیت فراوان نیز دارند و احتمال شکست آنها در ابتدا نیز بالا هست ، به همین دلیل در نهایت درصد کمی از استارتاپ ها موفق و تاثیر گذار خواهند بود.

«لذا رشد سریع و ریسک پذیری بالا از مشخصه‌های بارز یک استارتاپ است»

در ابتدای شروع توضیحات و تشریح مسیر مهاجرت ، از طریق استارتاپ؛ بهتر است خلاصه وار مراحل دریافت ویزای استارتاپ را بیان کنیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به مهاجرت و علی الخصوص از طریق استارتاپ علاقه مند هستید ، لازم هست مطلع باشید پروسه ی استارتاپ نسبت به سایر روش های مهاجرت پیچیدگی بیشتری دارد ولی به همان نسبت دارای امتیازات بیشتری هم هست.

در روش استارتاپ شما نیاز به چند مدرک ، سند ، ویژگی یا قابلیت دارید.

در ابتدا عنوان هر یک از این نیازها را ذکر میکنیم ، سپس در ادامه توضیحات مربوط به هر کدام را بیان می نماییم.

  1. آیلتس (IELTS)
  2. نامه حمایتی (letter of support)
  3. گواهی عدم سوء پیشینه (police certificate)
  4. گواهی بیومتریک(biometric)
  5. گواهی سلامت( medical exams)
  6. گواهی تمکن مالی (Proof of funds)
  7. طرح استارتاپی (startup business)

در ادامه به تشریح و تفسیر هرکدام از عناوین بالا می پردازیم

1-آیلتس (IELTS)

  • آزمون آیلتس جنرال (GENERAL IELTS)
  • آزمون آیلتس آکادمیک (ACADEMIC IELTS)

آزمون آیلتس جنرال (GENERAL IELTS)

طبق آخرین بروزرسانی سایت اداره مهاجرت کانادا مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز جهت برنامه استارتاپ امتیاز اوورال ۵ در آزمون آیلتس جنرال است.

بعبارتی اگر نمره زبان شما در آزمون آیلتس نوع جنرال ۵ باشد شما حائز شرایط مهارت زبان می باشید.

لازم به ذکر است در چهار مهارت لازم هست حداقل نمرات زیر را کسب نمایید.

مهارت گوش دادن

-یا لیستنینگ اسکیل (Listeninig skill) … حداقل نمره مورد نیاز برنامه استارت آپ ویزا….(امتیاز 5)

مهارت خواندن

-یا ریدینگ اسکیل (Reading skill) … حداقل نمره مورد نیاز برنامه استارت آپ ویزا………….(امتیاز 4)

مهارت نوشتن

-یا رایتینگ اسکیل (Writing skill) … حداقل نمره مورد نیاز برنامه استارت آپ ویزا……………(امتیاز 5)

مهارت صحبت کردن

-یا اسپیکینگ اسکیل (Speaking skill) … حداقل نمره مورد نیاز برنامه استارت آپ ویزا..(امتیاز 5)

آزمون آیلتس آکادمیک (ACADEMIC IELTS)

نمره این آزمون مورد تایید برای برنامه استارت آپ ویزا نیست و این نوع آزمون معمولا برای دانشگاه ها و موسسات آکادمیک مورد پذیرش است.

2-نامه حمایتی (letter of support)

نامه حمایتی یا لتر آو ساپورت (letter of support) که گاها در مکالمات روز مره به اختصار LOS نیز گفته می شود در اصل مجوز و سندی است که کسب و کار استارت آپی شما را تایید می کند و صدور این نامه توسط سازمانها و ارگانهای تحت نظارت و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا خواهد بود.

ارگانها و سازمانهایی که این نامه را صادر می کنند به سه دسته تقسیم می شوند.

هرکدام از این سازمانها و ارگانها دارای شرایط و خصوصیاتی از لحاظ میزان سرمایه گذاری و تنوع برنامه های حمایتی و آموزشی هستند ولی تقریبا اعتبار و ارزش نامه صادر شده از طرف این سه نوع ارگان یکسان است و برتری خاصی نسبت به همدیگر ندارند.

ما به تفسیر و تشریح هرکدام از این ارگانها خواهیم پرداخت.

3-گواهی عدم سوء پیشینه (police certificate)

از جمله مدارک مورد نیاز جهت سابمیت یا درخواست ویزا استارت آپ ؛

مدرکی است که نشان از سلامت پرونده قضایی شخص درخواست دهنده باشد و این مدرک از طریق آنلاین و سایت رسمی در ایران نیز قابل درخواست و صدور است.

صرف اینکه شخصی در پرونده قضایی خود دارای سوپیشینه باشد دلیلی بر رد یا غیر قابل قبول بودن شخص نمی‌تواند باشد بلکه هر پیشینه قضایی، پس از تشخیص جرم انگاری در سیستم قضایی کشور ایران ، لازم هست در سیستم قضایی کشور کانادا نیز مطابقت داده شود که آیا آن جرم از لحاظ قانون اساسی کشور کانادا نیز بعنوان جرمی شناخته می شود که بتوان به وسیله آن پرونده مهاجرت شخصی را رد کرد یا خیر…

4-گواهی بیومتریک(biometric)

گواهی بیومتریک یا بایومتریک تس

5-گواهی سلامت( medical exams)

بزودی توضیحات درج خواهد شد

6-گواهی تمکن مالی (Proof of funds)

سیستم مهاجرتی کشور کانادا که به عنوان اداره مهاجرت کانادا هم شناخته می شود؛

جهت اطمینان از اینکه مهاجرین پس از ورود به کانادا تا زمان مشخص و معین که بسته به نوع ویزا متفاوت است ، بصورت مستقل توانایی پرداخت هزینه های خود را دارند و پیرو همین فرایند مدارکی را از آنها تقاضا دارد که در اثبات تمکن مالی افراد موثر باشد. ما سعی میکنم به موضوع گواهی تمکن مالی که مختص استارت آپ ویزا است بپردازیم.

با توجه به اینکه کسانی که از روش استارتاپ ویزا اقدام به مهاجرت می کنند می توانند از طریق دو نوع ویزا به کانادا مهاجرت کنند در نتیجه دو نوع گواهی تمکن مالی هم نیاز به احراز است.

گواهی تمکن مالی برای استارتاپ دو نوع است

  • گواهی تمکن مالی مجوز کار یا ورک پرمیت (work permit)
  • گواهی تمکن مالی اقامت دائم یا پی آر (permanent residence)

گواهی تمکن مالی مجوز کار یا ورک پرمیت (work permit)

این گواهی تمکن برای ویزای ورک پرمیت با توجه به اینکه بصورت یک ساله صادر می شود در نتیجه هزینه هایی که در طول یکسال زندگی در کشور کانادا صرف می شود نیز برای مدت یکسال در نظر گرفته می شود.در ادامه میزان سرمایه جهت اثبات تمکن مالی برای ورک پرمیت به ازای هر نفر بیان می کنیم.

گواهی تمکن مالی اقامت دائم یا پی آر (permanent residence)

گواهی تمکن مالی برای ویزای پی آر یا اقامت دائم برای مدت شش ماه هزینه های زندگی در کشور کانادا در نظر گرفته می شود . در نتیجه میزان سرمایه جهت اثبات تمکن مالی ویزای اقامت دائم میزان 50% از گواهی تمکن مالی در ویزای ورک پرمیت است.

7-طرح استارتاپی (startup business)

بزودی توضیحات درج خواهد شد

  1. تیم استارتاپ ما حدود ده سال در زمینه الکترونیک و ایجاد یک استارتاپ جهت سهل الوصول بودن قطعات الکترونیک فعالیت دارد و بر این اساس پس از سالها تحقیق و فعالیت در حوزه برق و الکترونیک موفق به راه اندازی یک استارتاپ شدیم که براساس بازیافت قطعات الکترونیک جهت باز استفاده از قطعات الکترونیک ، بر بستر اینترنت است.
    فعالیت استارتاپ آپی ما بر اساس اینترنت و فروشگاه اینترنتی است و با توجه به وضعیت نابسامان اینترنت در کشور ایران ناچار شده ایم جهت توسعه کار خود به کشور کانادا مهاجرت کنیم و نامه حمایتی خود را در یکی از سازمانهای مورد تایید اداره مهاجرت کشور کانادا ، دریافت کنیم ↩︎

1 دیدگاه دربارهٔ «برنامه استارت آپ ویزا کانادا start-up visa Canada (بروزرسانی : سه شنبه مورخ 26 دی ماه 1402)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا