صدا بدون تصویر (اپیدمی بک لایت)

صدا بدون تصویر

مشکل اپیدمی بک لایت در تعمیر تلویزیون الجی سری LN به امری تکراری در بخش تعمیرات تلویزیون تبدیل شده و اکثر تلویزیونهای الجی سری LN با ایراد صدا بدون تصویر در بخش بک لایت به تعمیرگاه مراجعه می کنند.

صدا بدون تصویر
نمونه ای از بک لایت که پس از ترمیم سپس به مادام العمر تبدیل شده است

در گذشته بدلیل زمان زیادی که صرف طراحی و آزمایش یک محصول می شد ضعف های کارخانه ای و ایراد های اپیدمی کمتری در بین محصولات دیده می شد . نقاط ضعف دستگاهها به سرعت در ورژنهای بعدی اصلاح می شد و حتی شرکتها تدابیر خاصی جهت برخی محصولات اتخاذ می کردند به عنوان نمونه شرکت سونی CCD (سنسور دریافت نور) دوربینهای فیلمبرداری سری  TRV  را که در آب و هوای ایران دچار نقص می شدند را به طور رایگان تعویض می کرد.

صدا بدون تصویر
نمونه ای از بکلایت که پس از ترمیم سپس به مادام العمر تبدیل شده است.

اما در چند سال اخیر و با تغییر شرایط عرضه محصولات و مخصوصا واردات دستگاههای بدون گارانتی و استقبال زیاد مصرف کنندگان از این دستگاهها اگر یک مدل خاص از محصولات یک شرکت دارای ضعف کارخانه ای باشد دردسرزیادی برای خریداران خود ایجاد می کند.

نمونه بارز این مسئله در تلویزیونهای الجی سری Ln  و مخصوصا مدل 5420 که مدل بانه ای و بدون گارانتی این محصول است اتفاق افتاده است که به دلیل استفاده از لامپهای  LED  بی کیفیت در بخش بک لایت تلویزیون بعد از مدت کوتاهی دچار نقص اپیدمی الجی (صدا بدون تصویر) می شود. دستگاه پس از روشن شدن برای یک لحظه آرم الجی را نمایش می دهد وسپس تصویر قطع می شود ولی صدای دستگاه به طور طبیعی پخش می شود و در واقع تصویر هم وجود دارد اما به دلیل قطع شدن نور بک لایت دیده نمی شود.

با استفاده از بکلایت مادام‌العمر این مشکل بطور  صددرصد رفع می شود به گونه ای که پس از استفاده از بکلایت مادام‌العمر در این مدل؛

  •  کارایی بهتر می شود
  • طول عمر آن حتی از سایر مدلهای رایج بدون مشکل نیز بیشتر می شود
  • کیفیت نور در حالت استاندارد قرار میگیرد.

صدا بدون تصویر

منبع ؛گروه تخصصی رایان با ویرایش رومشکان صنعت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا