دلایل پیشرفت روز افزون آمازون چیست و چه عواملی این شرکت را تا به این حد موفق کرده است؟

آمازون و رکورد جدید

متخصصان و تحلیلگران زیادی پیش بینی کرده اند که آمازون اولین شرکتی خواهد بود ، که ارزش مالی آن از مرز یک تریلیون دلار خواهد گذشت . جف بزوس مدیر شرکت آمازون با عملکرد فوق العاده ای که در راه پیشرفت و توسعه ی این شرکت را باز کرده است ، حالا در لیست ثروتمند ترین افراد جهان قرار گرفته است . برای اینکه بیشتر بدانید با رسانه لب همراه شوید .

آمازون
دلایل پیشرفت روز افزون آمازون

تمرکز داشتن بر روی مشتریان و نیاز های آن ها

روش های زیادی برای وارد شدن به کسب‌وکار وجود دارند . شما باید بر رقبایتان تمرکز داشته باشید . می‌توانید بر کالا ها و محصولاتتان متمرکز شوید . می‌توانید دارای شرکتی باشید که تکنولوژی محور است . چه بسا می‌توانید متمرکز بر کسب‌وکار خود باشید یا راه های دیگر را انتخاب کنید .

شرکت هایی که بر مشتریان و مخاطبین متمرکز هستند شانس بیشتری برای ماندن در روز اول دارند . شرکت هایی که بر مشتریان تمرکز دارند از مزایای بسیاری بهره می‌برند . برای اینکه در روز اول بمانید ، باید شکست‌ها را بپذیرید ، تجربه‌ها را دنبال کنید ، از طرح ها و ایده‌های جدید استقبال کنید و هنگامی که رضایت مشتری را مشاهده کردید به دنبال راه بهتری باشید . در کسب و کار هایی که مشتری محور هستند این موارد به راحتی رخ خواهد داد .

استقامت در مقابل موانع

هرچه شرکت ها توسعه پیدا می‌کنند و وسیع تر می‌شوند ، مدیریت نمادها دشوارتر می‌شود . این مشکل می‌تواند در اشکال و وضعیت های مختلف به وجود آید و به‌قدری خطرناک است که بتواند شرکت را به روز دوم ببرد .

طراحان باتجربه از مشتریانشان و نیاز های آن ها درک عمیقی دارند و انرژی زیادی صرف توسعه محصول و خدماتشان می‌کنند . در حقیقت آن‌ها به دنبال روشی هستند تا بیشتر کاربران از محصول و خدماتشان استفاده کنند و به مقدار کم قانع نیستند .

پذیرفتن متدهای جدید

اگر روش ها و گرایش‌های جدید را نپذیرید ، در دنیای تجارت درجا خواهید زد . اگر با متدهای جدید و نو مقابله کنید ، با آینده کاری خود مقابله خواهید کرد که نتیجه‌اش شکست خواهد بود . ولی پذیرفتن متدها و روش های نو و جدید به شما کمک می‌کند پیشرفت بسیاری داشته باشید و مشتریان جدیدی به دست آورید .

پیدا کردن این متد های نو و جدید چندان هم سخت نیست ، کاربران در مورد آن صحبت می‌کنند و مطالب بسیاری در مورد آن‌ها در رسانه‌ها می بینیم . چیزی که این متد ها را دشوار می کند ، پذیرفتن آن‌ها توسط شرکت های بزرگ است . آمازون دارای دو روش جدید است که شامل یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است .

مدت زیادی است که با کمک کامپیوتر وظایف و امور خود را با قوانین واضح و الگوریتم‌ها انجام می دهیم . حالا ، فراگیری ماشین به ما کمک می‌کند تا بتوانیم همان کار را با وظایفی انجام دهیم که تعریف آن‌ها و یافتن روش ها برایشان دشوار است .

سال هاست که در آمازون به دنبال توسعه یادگیری ماشینی است و یکی از بهترین و گیراترین کاری که انجام داده ، ارائه سرویس ارسال خرید توسط پهپاد است . همچنین الکسا ؛ دستیار هوشمندی که در محصولات و کالا ها از آن استفاده می‌شود و با استقبال کاربران مواجه شده است.

امور مختلفی با یادگیری ماشینی انجام می‌شود که می‌توان به رتبه‌بندی محصولات برای جستجو ، تقاضا برای محصولات و کالا ها ، جلوگیری از کلاه‌برداری ، ترجمه و دیگر موارد اشاره کرد . با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هزینه‌ها کاهش می یابد و امکانات مدیریتی نیز آسان‌تر می شود .

تصمیم‌گیری سریع

شرکت ‌هایی که در روز دومشان قرار می گیرند تصمیمات بهتری می‌گیرند ؛ این تصمیمات با سرعت پایینی گرفته می‌شود . برای اینکه انرژی روز اول را نگه‌ داشته شود ، تصمیمات باید سریع و باکیفیت گرفته شود . این مسئله برای استارتاپ‌ها و شرکت های نوپا ساده و برای سازمان‌های و شرکته ای بزرگ بسیار دشوار است .

افراد و پرسنل آمازون مصمم هستند تصمیمات به‌سرعت گرفته شود . در تجارت ، سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است . در وهله ی اول باید در نظر داشته باشید که از یک فرایند ثابت برای تصمیم‌گیری استفاده نکنید .

در وهله ی دوم بهتر است با گردآوری اطلاعاتی در حدود ۷۰ درصد از آنچه در نظر دارید ، تصمیم بگیرید . زمان را از دست خواهید داد اگر برای کسب اطلاعات بیشتری درنگ کنید . مهارتی که باید کسب کنید افزایش سرعت در درک شرایط موجود است .

در صورتی که توانستید در اصلاح کردن اشتباهاتتان موفق باشید ، قطعا مبلغی که خواهید پرداخت از تصمیماتی که به‌کندی گرفته می‌شوند کمتر خواهد بود .

در وهله ی سوم با کسانی که امکان دارد با تصمیم شما مخالف کنند با روش درست برخورد کنید . یکی از متدها اشاره به مخالفت‌ها ودر عین حال انجام آن کار است . مثالا «من می‌دانم که بر سر این موضوع مخالف هستیم اما حاضرید دست به انجام آن بزنیم؟» در زمان طرح این سؤال ، کسی از اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد خبری ندارد و معمولا با درخواست شما موافقت خواهد شد .

در مرحله آخر آنچه باعث عدم هماهنگی می‌شود را می یابید و به سرعت آن را برطرف می کنید . اغلب گرو‌ه‌ها دارای وظایف و طبیعتا دیدگاه‌های متفاوتی هستند .

در این زمان ، با زیاد شدن تعداد جلسات به نتیجه ای نخواهید رسید . بدون ایجاد اولویت‌بندی ، بحث و جدل ها به حدی ادامه می یابد تا یکی از طرفین بحث خسته دیگر ادامه نمی دهد . به‌جای اینکه بخواهید از یک پروسه طاقت‌فرسا استفاده کنید ، بهتر است با اولویت‌بندی به یک فرایند سریع برسید.

امروزه کسب و کارهای اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی رومشکان صنعت روز به بروز مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند چرا که در بسیاری از هزینه ها مثل هزینه ایاب و ذهاب  و همچنین در زمان صرفه جویی می شود و مشتریان می توانند با دقت بیشتری خرید های خود را بدون محدودیت مسافتی انجام دهند.

منبع:لابراتوار رسانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا