تبدیل یک مقاله دانشجویی به یک کسب و کار ۴۸ میلیارد دلاری

کسب و کار
شرکت فدکس

یک ایده ، یک کسب و کار

در سال ۱۹۶۵، یک دانشجوی کارشناسی یک مقاله دانشجویی نوشت و در آن نظامی را معرفی کرد در مورد سیستم حمل و نقل سریع. مانند تمام مقالات دانشجویی دیگر بررسی و ارزیابی شد و نمره ای به آن تعلق گرفت و کنار گذاشته شد.

اما آن دانشجو شش سال بعد شرکتی را تاسیس کرد که همان ایده را عملی کند و دو سال بعد از آن واقعا آن ایده عملیاتی شد. با ۱۴ فروند هواپیما بر روی شبکه‌ای از ۲۵ شهر آمریکا.

این شرکت؛
+در سال ۲۰۱۵، ۴۸ میلیارد دلار درآمد داشته است
+ در بیش از ۲۲۰ کشو ر دنیا خدمات رسانی می کند
+ ۶۳۴ هواپیما و بیش از ۹۰ هزار وسیله نقلیه را به کار می گیرد
+ بیش از ۳۰۰ هزار کارمند دارد
+ جزو فهرست رسمی تحسین برانگیزترین شرکتهای جهان و صد شرکت برتر برای کار کردن است
+ مدیر عامل آن (اسمیت، همان دانشجوی گمنام ۱۹۶۵) جوایز متعددی از جمله جایزه رهبری جهانی، برنده جایزه بنیاد جورج سی مارشال و جایزه مدال کنگره بنیاد افتخارآفرینان را دریافت کرده است. او همچنین به عنوان مدیرعامل برتر معرفی شده است.

نام این شرکت را همه شنیده ایم: فدکس

 

شرکت فدکس امروزه بعنوان یکی از بزرگترین کسب وکار خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان محسوب می‌شود.

در آغاز سرویس‌های «فدرال اکسپرس» شامل پست نامه، بسته‌های دو روزه و بسته‌های یک شبه بود و شعار بازاریابی آن «سرویس حمل ‌و‌ نقل با بیش از ۵۵۰ مایل در ساعت» بود، ولی شرکت با مشکلات مالی زیادی مواجه شد و در ماه اول یک میلیون دلار ضرر کرد.

کسب وکار

فدرال اکسپرس، اولین صندوق پست مرسولات خود را در سال ۱۹۷۵ نصب کرد و یک سال بعد شرکت با ۱۹ هزار بسته در روز، به سودآوری مناسبی رسیده بود، ولی رشد سریع فدرال اکسپرس از سال ۱۹۷۷ شروع شد. زمانی که دولت با کم کردن مداخله و محدودیت‌ها در خطوط هوایی باعث شد کار این شرکت وسیع‌تر شود و بتواند اولین هواپیماهای بزرگ خود که ۷ بوئینگ ۷۲۷ بودند را خریداری کند.

در سال بعد، فدرال اکسپرس به عنوان اولین شرکت حمل ‌و ‌نقل مجهز به سیستم یکپارچه کامپیوتری برای مدیریت همزمان مرسولات، افراد، وسایل نقلیه و شرایط آب و هوایی شد. سال ۱۹۸۰، سرویس‌دهی به ۹۰ شهر دیگر آمریکا و سال بعد حمل‌و‌نقل بین‌المللی به کانادا آغاز شد. در سال ۱۹۸۳ شرکت به فروش بالای یک میلیارد دلار دست یافت و در همان سال سرویس ZapMail را معرفی کرد که این پروژه شکست خورد.

صرفه جویی جالب در هزینه های شرکت

در سال ۱۹۹۴، زمانی که مشاوران تجاری این شرکت، مدیران را متقاعد کردند که نام حقوقی و آرم خود را از «Federal Express» به «FedEx» تغییر دهند، علاوه بر اینکه یک نام تجاری قوی‌تر و کوتاه‌تر به وجود آمد، موجب کاهش صد‌ها هزار دلار در هزینه رنگ‌آمیزی نام شرکت روی وسایل حمل ‌و ‌نقل مثل هواپیماها و واگن‌ها نیز شد. همچنین لغت فدکس (همانند گوگل و هوور) به عنوان یک فعل به فرهنگ واژه‌های انگلیسی اضافه شد.

شرایط کنونی کسب و کار ها

امروزه یکی از نیازهای اساسی کسب و کارهای اینترنتی وجود بسترهای مناسب حمل و نقل کالا و شرکت های پستی است چرا که خریدهای اینترنتی در حال افزایش است و فروشگاهای اینترنتی نیز بطبع در حال افزایش خدمات و محصولات بصورت اینترنتی است به گونه ای که حتی خدمات پزشکی،خدماتی،صنایع غذایی و بسیاری دیگر از فعالیتها که حتی تصور اینکه روزی به صورت اینترنتی فعالیت کنند امری مهال به نظر می رسید.

مشابه این مقاله:شرکت حمل و نقل میرسک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تیم پشتیبانی رومشکان صنعت
ارسال پیام در واتساپ
پیمایش به بالا